کد خبر : 26302
چاپ خبر
تاریخ ثبت : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۰:۳۹
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر :

خبر استان: حمیدرضا علم گفت: استفاده ازظرفیت شرکت های دانش بنیان، ساماندهی واقتصادی سازی طرحهای راهداری بویژه راههای روستایی وتوسعه زیرساخت های حمل ونقل هوشمند از راههای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبر استان، حمید رضا علم افزود: بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای استان به کمک شرکت های دانش بنیان ودانش متخصصان داخلی طرح هوشمند سازی نظارت برتردد وترافیک درمحورهای ارتباطی استان را اجرایی کرد که نقش بسزایی دربومی سازی تکنولوژی واشتغال زایی دارد.
وی با اشاره به نقش ارزنده سیستم های هوشمند جاده ای بویژه دوربین های هوشمند ثبت تخلف سرعت درکاهش سوانح وحوادث رانندگی و درنتیجه کاهش و هدرفت سرمایه های ملی که ازاهداف اقتصادمقاومتی است اظهار کرد: داده های آماری و تصاویر ثبت شده ازاین سامانه ها حاکی ازکاهش ۴۰درصدی میانگین سرعت غیرمجاز بعد از نصب دوربین درمحورهای ارتباطی استان است که سهم قابل توجهی درکاهش سوانح وحوادث جاده ای ودرنتیجه هزینه های اقتصادی استان دارد.
علم بیان کرد: در محور ساحلی بوشهر- گناوه تا پیش از نصب دوربین در سال ۹۵، ۱۲ نفر کشته براثر سانحه رانندگی داشتیم که بعد از نصب دوربین در این محور تلفات جاده ای با ۹۰ درصد کاهش به ۲ نفر رسید.
وی با تاکید بر ادامه طرح هوشمندسازی نظارت برجاده های استان اظهار کرد: هم اکنون ۹۵ درصد از محورهای شریانی استان زیرپوشش ۵۳ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، ۱۶دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۵۴دستگاه تردد شماربرخط و سه دستگاه باسکول هوشمند بدون نیازبه توقف است.
علم تاکید کرد: بازیرپوشش رفتن ۲ محورساحلی بوشهر به دیر و اهرم به برازجان به دوربین های ثبت تخلف سرعت تاپایان سال، استان بوشهر به عنوان نخستین استان کشور ۱۰۰ درصد محورهای اصلی آن زیر پوشش نظارت هوشمند قرار می گیرند.
وی گفت: تجهیز راههای استان به زیرساخت های خدماتی ورفاهی، احداث شهرک حمل ونقل بوشهر و سامان بخشی شهرک های موجود، اقتصادی سازی طرحهای حوزه راهداری و توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی دربخش راهداری و حمل ونقل جاده ای است.
وی بیان کرد: نقشه کلان راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر مبتنی بر توسعه توانمندی تکنیکی، اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره وری، ساماندهی طرحهای راهداری واستفاده ازفن آوری نو درارائه خدمات به مردم بویژه هوشمندسازی نظارت جاده ای است.
علم اظهارکرد: بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر با دارابودن چهار هزار و ۳۴۱ کیلو متر راه شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی وروستایی، فعالیت چهار هزار و ۸۰۰ راننده حرفه ای دربخش کالا، دارابودن سه هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ناوگان باری وجابه جایی سالانه بیش از ۶ میلیون تن کالا که با توجه به افزایش تولید منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی قابلیت افزایش تا ۲۰میلیون تن را نیز دارد و وجود زمینه مناسب برای جذب سرمایه گذاری، بخشی ازظرفیت کم نظیر این استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر افزود: وجود سه هزار ناوگان مسافری با پنج هزار راننده فعال، برخورداری استان ازجوانترین ناوگان اتوبوسی کشور با میانگین ۴٫۵ سال، ارائه خدمات بهینه به گردشگری داخلی، وجود زمینه مناسب برای توسعه ترانزیت کالا، بهره مندی بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای ازظرفیت های بالقوه شهرک های حمل ونقل کالا و مجتمع های خدماتی رفاهی باقابلیت اشتغال زایی مناسب ازجمله مزیت های بخش راهداری وحمل ونقل جاده ای برای تحقق اقتصادمقاومتی است.

 


تبلیغات


تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری تحلیلی خبر استان می باشد. و با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و توسعه: گروه وردپرس پارسی